FAQ – spørgsmål og svar

Hvad sker der, hvis det bliver dårligt vejr?
På Zar er der taget forholdsregler for det danske sommervejr. Gæsterne kan søge ly for regn i salonen, og besætningen kan sætte regnsejl, som vi også bruger til at skærme for solen, når den er skarp. Hvis det er rigtig dårligt vejr, kan kaptajnen vurdere, at der måske vil blive gradueret lidt i tiden, hvor vi kan sejle for sejl. Arrangementet kan dog stort set altid gennemføres.

Hvis vores gæster vurderer at vejret er lidt for spændende, kan man vælge at skibet bliver langs kaj og vi holder jeres arrangement her, med Kronborg som kulisse i Helsingør Havn.

Hvad med beklædning?
Der er altid køligere på havet, så vi anbefaler at tage praktisk overtøj med. Kaptajn og besætning klæder sig altid i flere lag, med et varmt lag fx uld inderst, og noget vindtæt yderst. Dette anbefaler vi også vores gæster.

Vores gæster kan desværre ikke have stilethæle på ombord, da de ødelægger kanterne på vores teakdæk og andet træværk på skibet.

Kan vi blive søsyge?
Kaptajnen på Zar har mange års erfaring i at læse søerne og vinden, så sejladsen tilrettelægges, så alle får en god oplevelse. Vi kan selvfølgelig ikke garantere, at ingen bliver søsyge, men vi garanterer at kaptajn og besætning gør deres bedste, for at sikre en rolig sejlads.

Kan vi være med til at sejle skibet?
Vores gæster er meget velkomne til at deltage i de forskellige opgaver om bord. Det er fx en helt særlig oplevelse at sætte sejl, mærke hvordan vi i fællesskab kan få de enorme sejl op, og hvordan vinden får fat, og lader skibet drive fremad.

Kan vi få mad om bord på Zar?
Vores Dining ombord består af menuer, som er sammensat af vores dining partner, som leverer catering af høj kvalitet og gode råvarer tilpasset både private selskaber og firmaarrangementer. Vi kan sørge for ekstra tjenere og service ombord alt efter ønske.

Se menuforslag her. ( link til dining)

Hvad er prisen?
Vi sammensætter både sejlads og mad og drikke ombord efter jeres ønsker.

Se priser for sejlads her (link til Priser)

Se menuforslag og priser her (link til Dining)

Må vi tage hund med?
Det er værten for jeres arrangement, der afgør om hunde er velkomne om bord. Vi gør opmærksom på at kæledyr desværre ikke har adgang til skibets salon pga. af hygiejne og allergihensyn.

Kan en kørestolsbruger komme med om bord?
Der er adgangsforhold til skibet, men kørestolsadgang rundt på skibet er desværre lidt begrænset. Den smalle lighter (trappe) til salonen, vil gøre kørestolsadgang yderst vanskelig. På dæk, har vi dog god plads. Vi foreslår at I kommer forbi langs kajen en dag, hvor vi sammen kan vurdere rammer og muligheder ombord.

Findes der en afbestillingsforsikring?
Der findes ikke en afbestillingsforsikring for det danske vejr. Ved ordrebekræftelsen fremgå det hvordan afbestillingskrav håndteres. Kontakt vores kontor for spørgsmål vedrørende kontraktmæssige forpligtigelser.

Er det muligt at se skibet og indretningen og få uddybet nogle spørgsmål ?
I er meget velkomne langs kajen en dag til et uforpligtende møde om netop jeres ønsker og behov.

Kontakt skibets kaptajn, Morten Elmbo: +45 20 98 33 11
Kontakt kontoret på Havreholm Slot, Dorte Risborg Høyer +45 49 75 86 00

Kontakt:
HFH-GRUPPEN
Klosterrisvej 4
3100 Hornbæk
CVR 29 51 35 70


Skibet Zar er en del af Havreholm Slot og HFH gruppen.

Booking:
For booking eller yderligere information, kontakt Morten Elmbo, alle hverdage mellem 09.00-17.00.